Google

lördag, mars 25, 2006

Hej

Trogna läsare kanske har förstått att jag gillar att dra igång projekt, men att de inte alltid blir så lyckade. Exempelvis fanns inte ork för blogg-sm. Det skulle helt enkelt innebära för mycket tid. Tid som jag nog har till en början, men inte kontinuerligt.

Istället har jag funderat jag lite över hur man skulle kunna ena bloggsverige kring något givande. Visst vore det väl häftigt om vi bloggare kunde bli en positiv kraft i samhället. Inte bara ett gäng individualister som skriver olika former av blahablaha för eget bruk och i eget intresse.

Jag raljerar nu. Hoppas ingen tar det personligt. Är ju själv minst lika god kolsupare som någon annan.

Mina tankar har resulterat i ett litet förslag. Man kan kanske se det lite som en utmaning till andra bloggare. En utmaning att ge en liten slant till de som behöver pengarna bättre. Själv vill jag vara typen som delar med mig av det jag har, men om sanningen ska fram sker det på tok för sällan. Således utmanar jag även mig själv.

Det minsta ni kan göra är att klicka er till SOLIDARITETSBLOGGEN. Första insamlingsobjektet har jag själv redan bestämt i egenskap av grundare. Det blir Unicefs arbete med att informera flickor i ost och centralfrika om deras sättigheter vad gäller könsstympning.

Avslutningsvis inser jag att jag sätter mitt goda (?) rykte på spel i och med detta. Om sidan blir bara lite populär gäller det ju att jag orkar hänga i!

Kommentera gärna om ni har funderingar eller egna ideér.

4 Comments:

Blogger Vi på Kantarellen said...

Njaaa. Jag har mina två ställen där jag regelbundet skänker.

4:33 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag gillar idén! Går genast med och ser hur det utvecklar sig.

I min kommentar på Soldaritetsbloggen skrev jag en fråga om "klicksajter", där man genom att klicka får sponsorerna att skänka pengar till visst ändamål. Man kunde kanske länka till sådana också?

12:41 fm  
Blogger Thérèse said...

Jättebra idé! Jag retar mig på att alla bloggar är så självupptagna jag, jag, jag och fullt av folk som skryter om hur dyra kläder och prylar dom har. Skönt med någon som orkar lyfta blicken utanför Sverige och EU. Hoppas din blogg blir populär

3:35 fm  
Blogger Thérèse said...

Jätte-populär menade jag

3:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Home