Google

måndag, mars 20, 2006

Blogg-SM?

Jag får ofta ideér som är allt från askassa till nästan genomförbara. Vill testa min senaste på er, den är troligen någonstans mitt emellan.

Bloggstafetter finns ju lite här och var, men jag har hittills inte sprungit på någon bloggskrivartävling. Därför reggade jag lite kaxigt bloggsm.blogspot.com.

Tanken är att alla som vill delta får anmäla sitt intresse. Jag gör ett käckt slutspelsträd där alla lottas in i exempelvis trebloggargrupper. Alla bloggare i samma grupp får skriva om samma ämne. Det röstas under en bestämd tidsperiod och den som får flest röster går vidare till nästa omgång. I slutändan röstas en vinnare fram av de som gått till final.

Deltagarna får innan och under tävlingens genomförande göra så mycket reklam det bara går för sidan. Ska det koras en svensk mästare i blogg bör ju så många som möjligt få delta. Plus att rättssäkerheten mår bra av så många röstande som möjligt.

Bekymmer 1: Redan kända bloggare kommer att få en fördel mot nya och mindre lästa bloggare.

Bekymmer 2: Jobbigt för mig att administrera

Bekymmer 3: Säkert en massa jag inte kommer på nu.

VAD SÄGER NI?

9 Comments:

Blogger Vi på Kantarellen said...

Kul ide! Jag hänger på.

10:44 fm  
Blogger Var dags glimtarn said...

Kul idé helt klart! Lite prestationsångest kryper fram men kanske jag med hänger på :)

Det låter rätt administrativt, men har du tid så.....

11:37 fm  
Blogger dixi said...

ahh vilken idespruta,me like!
vill förståss vara med!

11:51 fm  
Blogger Farsan_Baloo said...

Så mycket tid vet jag inte om det skulle ta. Lite löpande underhåll bara. Största jobbet är ju att sälja det till så många att det känns lönt att kalla det SM :)

Men reklambiten torde jag kunna få god hjälp med.

12:36 em  
Anonymous Anonym said...

Ett intressant förslag, du är påhittig du!

10:22 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej Baloo !
jag är med på sm. Låter hel skoj.
Hur går det med bloggstafetten på farsor som bloggar ? Vems tur står på tur att skriva ?

12:25 em  
Anonymous Anonym said...

Bekymmer 1 avhjälps kanske med anonyma bidrag? När tävlingen är avgjord avslöjas författarna. (Den som fuskar får sitta i skamvrån)

12:25 em  
Blogger Ina said...

Jag tror också att jag är med :) !

12:54 em  
Blogger Farsan_Baloo said...

Låter sm:et ligga i malpåse ett tag till. Men att skriva anonymt tror jag kan vara en bra plan för att nå så stor rättvisa som möjligt.

Björn: Stafettpinnen har just lämnats över igen...

12:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home