Google

onsdag, mars 15, 2006

Avstämningsdags för det nyårslöfte ingen annan känner till att jag har. Och med tanke på att inget hänt är kanske det bara bra. Tidigare år har jag lyckats relativt väl med mina föresatser, men i år tycks måluppfyllelsen avlägsen. Det tycks också som att Baloo blivit tjock :(

Eftersom jag trots detta är vid gott mod, och har umgåtts någon halvtimme med krakel spektakel och kusin vitamin, kommer nuläget på vers!

Lennart Hellsing är kul, en skojfrisk filur.
Som roar med rim, i stim.
Jag gillar hans stil, att locka till smil
Det håller knoppen i trim.

Krävs det en tok, för att skriva en bok
för knatte och barnslig pappa.
Då kan också jag, kanske en dag
Få något förlag att nappa.

Att skriva för små, kan ni förstå
Tror jag mig länge ha kunnat.
Men att till slut, nått eget ge ut,
Tänk, det är få förunnat.

När klockan är slagen, den sista dagen
Man skålar och skjuter från höften.
För chips sätta stopp, eller halvmarelopp
De mest galna nyårslöften.

Men, ni förstår, nu i år
Jag äntligen något vill bliva
Istället för banta, och runt götet ranta
En bok för barn jag vill skriva.

Så, efter denna fest, som författartest
om lillen jag började blogga
Men någon bok blev det ej, fast mera av mej
Det hade vart bättre att jogga

NEJNEJNEJNEJ, den här bloggen är inget försök att glänsa för nån förlagsgubbe någonstans. Jag vill skriva en bok för ungdomar, inte föräldrar. Men bloggandet har blivit lite för kul, och det inverkar hämmande på mitt nyårslöfte :)

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

:)
Vad kul! Kör hårt.

12:47 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker du skriver jättebra, du får säkert ur dig en barnbok på vägen! Tips som min syster fick av sin skrivarcirkel när man blivit lite hämmad är att starta med att rita bilder till den eventuella boken, då brukar texterna komma av sig själva. Lycka till i vilket fall som helst!

7:09 fm  
Blogger Farsan_Baloo said...

Tack, men samtidigt ett stort NEJ! Rita bilder? Jag hade tänkt lägga ut den delen av verksamheten på entrepenad :)

7:12 fm  
Blogger dixi said...

visst e det kul :), trotsa din tvekan i början.

8:18 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej! Tack för titten. Du rimmar bra! Arto kan nog inte rimma tror jag:-)

3:00 fm  
Blogger Batbut said...

psstt... ska jag viska en hemlis? Jag har skrivit 2 alster och skickat in. Inte för att jag tror det blir ngt av det, men jag har infriat mitt nyårslöfte iaf. Så jag tror nog att Du kommer loss! Håller tummarna!

6:55 fm  
Anonymous Anonym said...

Här vaknar man 5.15 en lördagmorgon och mikrar välling som en god moster.

Pojken fyller snart ett och jag har lovat honom en egenhändigt producerad bok! En pekbok med bilder på alla hans favoritmänniskor. Upplaga= 1.

Om man vill skriva lite på skoj kan jag rekommendera att man gör en förstasida till en tidning som present. Det fick min gudson när han fyllde ett. Årets alla stora händelser, vilka kändisar som är födda i hans stjärntecken och naturligtvis en artikel om hederspersonen i fråga. Och stor bild på grabben som rider gunghäst. Naken. Baklänges.

9:09 em  
Blogger josephzohn said...

Den fanatastiske Lennart Hellsing och hans bagare Bengtsson behöver en arvtagare!
Gör som Boltic - kör på!

11:57 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Lennart Hellsing är underbar!!! Jag älskar honom även om jag tror att han och jag skulle vara ett udda par,
Tror våra barn kan de flesta av hans rim och ramsor utantill nu:),
konkurrensen hård på barnboksfronten, men hur många kan rimma och ramsa som du!?

7:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Home