Google

tisdag, mars 07, 2006

Hör upp gott folk, jag behöver cash. Nu har jag nämligen kommit på vilken typ av riktigt jobb jag skall skaffa mig. Jag ska bli chefredaktör! Var kommer nu detta påhitt ifrån? Jo, idag gick det upp för mig att jag spenderat på tok för lång tid med att svära över att det inte finns tidningar för vettigt folk på landets alla väntrum. Om jag istället för att i irriterat sinnestillstånd, motvilligt, bläddrat igenom Allers, Veckorevyn, Allt om Bilar och tidningen Land, haft en vettig tidning till hands hade jag kanske varit riktigt smart nu. För det blir ju några timmar i väntrum per år, speciellt om man har en liten unge som skall transporteras runt på sjukhus, frissa, tandläkare, bvc m.m.

Tanken är att göra som SJ och ha samma tidning på alla tåg, men med skillnaden att tågvagnarna är väntrum. Väntrumsägarna kommer ju bli överlyckliga när de bara behöver köpa in min tidning och slipper prenumerera på all världens skräp. Annonsörerna kommer att slåss om plats på mittuppslaget, speciellt de som säljer tandkräm, schampo eller plåster.

Jag har till och med bestämt namn på blaskan...

"Vänt bladet?"

Nej, jag kommer inte sätta mina planer i verket, men jag ger mig fan på att nån annan nu snor idén. Glöm då inte var ni såg det först!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

hoho *ringer ett tryckeri* :D

11:56 fm  
Anonymous Anonym said...

Men hallå, såna där pangidéer kan du inte bara bjussa på, du får se till att dra igång blaskan nu! Inte minst för att jag behöver en bekväm anställning där mitt bloggande står för försörjningen.

2:17 em  
Blogger dixi said...

Ja kommer du till mitt väntrum, kan du rent av bli riktigt allmänbildad,då jag anser att det är viktigt med nya fräscha tidningar, av alla de slag.
Inga gamla tidningar här inte.
så den iden har diu nog snott från mig ;)

9:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Home