Google

lördag, mars 04, 2006

Faktiskt tycker jag att jag lyckats rätt ok med "Farsor som bloggar". Sidan är ju långt ifrån färdig men nog många pappor har anmält sitt intresse för att jag nu ska kunna sluta promota den här. Ska bli spännande att se var det bär hän.

Andra dagen i rad som damen är ute på galej. Tur att hon har en så förstående sambo. Levellers på sticky idag, och jag hade gärna följt med. Nu är ju verkligheten sådan att det är ytterst sällan farsan och morsan Baloo kan leva loppan tillsammans. Jag saknar verkligen det. Sena nätter i goda vänners slag med för mycket innanför västen och för lite i plånboken när man vaknar upp. Sovmorgon fram till formel etten och pizza som frukost runt tvåtiden.

Vårt dilemma är att våra föräldrar inte bor på orten, eller ens inom dagpendlingsavstånd. Avundas andra föräldrar som bara kan ringa på farmor och farfar eller mormor och morfar, och så är de där på nolltid med hallongrottor och hemgjort svartvinbärssaft. Eller som har syskon i närheten som slåss om vårdnaden. Å andra sidan ställer mor och farföräldrarna alltid upp när det verkligen behövs. Problemen uppstår bara när man bara vill göra något, inte måste.

För mycket annat snurrar i huvudet för att jag ska kunna göra mig själv rättvis ikväll. Brukar försöka ha lite mer substans i mitt bloggande men skallen är full av jobbrelaterat. Trodde inte att jag skulle behöva fastna i mailsvararfällan som sketen lärare, men även vi kan uppenbarligen bli mailbombade under helger och kvällar. Och det är otroligt svårt att respektera sina egna arbetstider vilket säkert många med andra yrken kan skriva under på.

Så nu tar jag och e-postar några folkvalda. Kanske ger ett gött seriöst intryck att kontakta dem vid niotiden på en lördag. Bara de inte svarar direkt, det orkar jag inte med...

3 Comments:

Blogger dixi said...

Ser fram emot farsor som bloggar!

11:34 fm  
Blogger dixi said...

dessutom snodde jag länken rakt av bara,utan att ens fråga om lov :)

1:42 em  
Blogger Farsan_Baloo said...

Nemas problemas! :) Och god kväll föresten

1:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home