Google

lördag, januari 28, 2006

Är dubbelt utmanad av två damer. Dora och Andromeda. Eftersom jag tagit för vana att lyda kvinnor antar jag utmaningen. Däremot skickar jag inte vidare eftersom alla redan tycks ha hoppat på det här tåget och att jag inte vill förnedras genom att inte få respons på min utmaning. Man kan säga att jag fegar ur helt enkelt!

Spelregler:Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade.

Här kommer så mina egenheter utan inbördes rangordning. Vill understryka att jag egentligen inte gillar att alla hela tiden måste lyfta fram hur speciella de är i jämförelse med majoriteten, men nu har jag ju inget val.

1. Jag kan bli jobbigt principfast på fyllan, till mina vänners stora ilska. Det har hänt att jag vägrat följa med in på krogen eftersom resten av gänget velat gå till det ställe jag för flera år sedan blivit nekad att få tillbaka min plats i kön efter att ha tagit en snabb kisspaus. En annan gång sprang jag 200 varv runt en stor villa (1,3 mil) för att bevisa något, vad minns jag inte. Det jag dock vet är att jag inte sett röken av de där 10 utlovade flarrorna rött.

2. Ungdomens förlovade motto, "Gör inte det idag, din mamma kan göra imorgon", är tyvärr något jag tagit med mig upp i vuxen ålder. Oavsett vad det är som måste göra kan jag inte för mitt liv utföra det innan det egentligen är för sent. Men, när det väl egentligen blivit för sent panikfixar jag det och klarar mig ur knipan. Mycket talar dock för att jag väntat på tok för länge med en speciell grej, och att det skrämmande snart kan komma att stå mig dyrt.

3. Jag är en fena på att virka mössor, i alla fall enligt egen utsaga. Långt innan snowboardstjärnorna började med denna något omanliga sysselsättning började jag med mössvirkning, hoppas få ett återfall inom kort så att jag kan skryta med en bild här.

4. För många år, och nästan lika många kilo sedan, slog jag vid upprepade tillfällen en av våra största friidrottsstjärnor i hans paradgren. Senare har han vunnit OS och VM guld i denna idrott, men under några gyllene år var jag hans jämlike. Till hans fördel måste dock nämnas att han för ytterligare något år sedan skruvade en hörna direkt i mål bakom mig. Det minnet svider mer än hans nuvarande framgångar! Tveksamt om detta är en ovana jag HAR, men att ha gjort det tror jag få kan skryta med.

5. Avslutningsvis måste jag väl få med en internet/blogrelaterad egenhet som skiljer mig från mängden. Med risk för att kasta sten i glashus, skita i det blå skåpet och begå interaktivt självmord i ett och samma inlägg måste jag erkänna att jag inte har någon som helst förståelse för hur författare av Skuggetyp kan nå sådan framgång. Att utveckla mer ingående vore att flörta väl mycket med personangreppsbloggning, och det vill jag helst undvika. Till hennes försvar är hon dock helt rätt ute i pigdebatten.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

*S*
skøn læsning.
andromeda från en annan dator

11:02 fm  
Blogger dixi said...

Jag har länkat till dig ,utan att ens fråga om lov!

6:56 fm  

Skicka en kommentar

<< Home