Google

onsdag, januari 18, 2006

Det var en gång en kille som hette Murphy. Det är han vi föräldrar har att tacka för all skit som händer våra ungar. Murphy hävdade en gång i urminnes tider att när flera händelser kan inträffa kommer det värsta scenariot att ske. Låt mig komma med några exempel på hur han gjort livet surt för mig.

Står det en kaffekopp fridsamt på tv bordet och bäbis träder in i rummet. Ja, då kan man ge sig blanka fan på att koppen snart ligger på golvet och att dess innehåll blivit jämt fördelad mellan duk, matta och orättade inlämningar.

Är ungen på sämsta humör i anslutning till påklädnad av total vinterbonad kommer man, med all säkerhet, andas välkänd avföringsodör sekunderna efter att andra vanten tvingats på plats. När blöja sedan bytts och overall åter trätts på sitter han snart, nu glatt leende, i närmaste vattenpöl.

Råkar du och din käresta öppna en eller annan box Castillo de Gredos för mycket på fredagskvällen och kanske sysslar med annat än sömn på småtimmarna? Grattis dumskalle! Den morgonen kan du sätta svärmor i pant på att knatten är uppe i ottan, livligare än någonsin.

Skulle det slutligen vara så att du efter månader av hemmapappning äntligen ska få komma hem till polarna i hemstaden och festa loss i dagarna två, med knotten hos farmor, då ska du naturligtvis inte bli det minsta förvånad när influensan knackar på dörren till den lilles nymålade pojkrum.

Tusan vet om inte till och med optimistjollen till farsa, "herr hemlig", håller med mig om att världen inte är uteslutande rosenrosa!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ha haha...jo, precis som du skriver, så är det jämt...med alla sorters ungar.
Murphys lag råder överallt.

Men ibland, när man minst anar det, hoppar haren (som man säger på spanska) och då händer det bästa man kunde tänka sig. Eller kanske till och med något som är så bra att man inte ens i sina vildaste fantasier kunde föreställa sig skulle hända.
(nej, jag har inte vunnit på lotto, det var bara en fundering)

Förresten, jag gillar din blogg massor. Mer än "herr hemligs" för där kan jag inte lämna kommentarer längre, av någon underlig anledning som jag ännu inte har fått veta...

12:59 em  
Anonymous Anonym said...

*Asg* Jomen, "tossor" MÅSTE vara ett allmänt vedertaget ord, för jag må förvisso BO i Småland NU, men jag är och förblir en Stockholmare i munnen, och tossor har jag ALLTID sagt...!! Sådetså!

Och jag tror f.ö. att Murphys lag satsar mest på att gälla för småbarnsföräldrar.

2:33 em  
Blogger Miss Piggy said...

Murphys lag eller ej..ibland tror jag att man får det man kanske förtjänar..el..*ler*
Ungefär som slumpen/ödet..

11:55 em  
Anonymous Anonym said...

Jajamänsann! Murphy har hittat hem till oss också, även om jag gör mitt bästa för att övertrumfa den jäkeln. Resultatet är dock rätt så skralt.

12:36 fm  

Skicka en kommentar

<< Home