Google

tisdag, januari 17, 2006

På tal om feminism satt jag tidigare idag på biblan och slöläste Vi föräldrar. Som vanligt pushades vid återkommande tillfällen i tidningen vi pappor att ta större ansvar för våra små älsklingar. Ta ut fler pappadagar o.sv.

Vi föräldrar brukar lite då och då slå ett slag för jämställdhet i hemmet och i arbetslivet. Funderade ett tag på om jag skulle slänga iväg ett mail med lite beröm men det dog ut lite när jag inte kunde bestämma vem på redaktionen mailet skulle adresseras till.

Helena, Isabella, Åsa, Susanne, Mia, Maria, Anna, Katarina, Anna-Maria, Pia eller kanske Ann?

Formgvare Anders och annonsansvarige Hans tror jag inte har så mycket med innehållet att göra.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha! Huvudet på spiken!
Dom kanske behöver lite kvotering...

11:21 fm  
Anonymous Anonym said...

Ang. ditt förra inlägg: Kan jag ta kontakt med dej om vår personalchef slutar? På mitt jobb är kvinnor mindre värda fast vi sitter och gör exakt samma arbetsuppgifter.... Skämt åsido så har du så rätt så. Tyvärr.

Hit kommer jag och läser fler gånger!

11:46 fm  
Blogger dixi said...

*skrattar*

12:35 em  
Blogger dixi said...

Oj, glömde ju skriva.

Är det inte lite så det är i livet, motsägelsefullt?

12:36 em  
Anonymous Anonym said...

Halli och hallå på dig! Har skummat igenom lite av dina texter.. hoppade totalt över dina feminist-jämlikhets-texter, för det är sååå ointressant... Däremot skrattade jag gott åt din sons flirterier efter att ha kommit upp på stolen, och efter att ha läst ditt samtal med svärmor...! =D Ha det bra!! (Och lycka till med nätterna...!!)

1:20 em  
Anonymous Anonym said...

Äsch, nu lät det ju som att det du har skrivit är "sååå ointressant", men det jag menade var att jag hoppar över ALLT som innehåller orden "feminism", "jämställdhet" och "lika".... Inte bara det DU har skrivit om det.. Sorry.... =)

1:21 em  
Blogger Farsan_Baloo said...

Man kan inte hålla med varandra om allt, det skulle göra världen ganska ointressant. Jag har för vana att hoppa över allt som har med överdrivet pussinussande att göra, men det innebär ju inte att sådant bloggeri är ointressant för alla.

Tack för era kommentarer!

1:44 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har länkat till dig, får jag det?

7:47 fm  
Blogger dixi said...

Hur gör man det? länkar?

9:11 fm  

Skicka en kommentar

<< Home