Google

torsdag, mars 30, 2006

Jag tycker att min idé Solidaritetsbloggen är riktigt bra och jag tänker lägga energi på att försöka få sidan att växa. 1450 kronor har nu samlats in av sidans medlemmar till förmån för Unicefs arbete mot könsstympning av flickor i Öst(Centralafrika.

Tycker man att bistånd är skit. Att man redan ger en massa till andra organisationer, eller helt enkelt att farsan Baloo är en drummel man inte vill hänga med är det bara att ignorera detta, och kommande inlägg i ämnet. Känner man att hundra spänn till välgörande ändamål, lite då och då, är väl spenderade kronor, ja då klickar man sig vidare och blir en i gänget.

Ni är hjärtligt välkomna

4 Comments:

Blogger Sol och skugga said...

Hej! Jag igen.... Måste bara fråga vad som driver dig att fixa med Solidaritetsbloggen?

Undrar en nyfiken/Bisse

2:42 em  
Blogger Farsan_Baloo said...

Vad är det som driver folk att jobba annars med välgörenhet? Det samma gäller naturligtvis för mig. En kombination av dåligt samvete och en övertygelse att det är dags för oss i väst att ta ansvar.

Tyvärr är jag för lat och egoistisk för att göra något i praktiken, på egen hand, på plats. Och jag tror att många känner så. Därför kändes detta som ett lämpligt projekt.

9:40 em  
Blogger Batbut said...

Jag har sagt det förut och säger det igen - jag tycker det är ett kanonbra intitiativ! Jag har mailat lite hit och dit, hoppas ngn nappar och tar upp den i ett mer medialt sammanhang

9:57 fm  
Blogger Thérèse said...

Jag ska absolut gå med och länka solidaritetsbloggen. Har dock varit lite lat men jag kommer med! Jag tycker det är en kanongrej farsan baloo kommit med. Skönt som kontrast till alla egocentrerade och självfixerade bloggar som fyller nätet.

5:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home