Google

söndag, februari 12, 2006

Länklistan åter igen uppdaterad. Skäms inte för att skälla ut mig om du inte finns med, trots att jag gör det hos dig. Enade vi stå, söndrade vi falla...

Sedan bör jag kanske förklara det där med kista...

Nej, jag har inte snickrat ihop hemvisten för mitt förruttnande och utsmyckat vardagsrummet med hemskheten. Det handlar om en helt annan typ av kista, som jag dock inte är säker på att jag vet namnet på. Allmogekista?

Den här kistan har i vilket fall en framskjuten placering i mitt hem. Det är nämligen det enda möblemang jag har bidragit med. Hittade den förrförra sommaren i föräldrarnas stuga på landet och beslöt mig för att släpa hem och restaurera den. Balooklanen var skeptisk och dömde ganska omgående ut mina planer som orealistiska. Till allas förvåning rodde jag dock projektet i hamn och nu står den där, blå och fin.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jasså, ja, där ser man. En allmogekista. Ja ja, så är det ibland.

Får man dekorera en likkista med kurbitsmåleri?

12:35 em  
Blogger Farsan_Baloo said...

Haha, nu tror jag att du misstar mig för någon som har en blekaste aning om vad kurbitsmåleri är.

12:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home