Google

torsdag, februari 09, 2006

Idag fyller farsan Baloo en månad och detta är mitt 36e inlägg. Mitt inledande mål var ju att orka med fyra inlägg innan nedläggning, det tycks vara uppnått och mer därtill. Jag började det här bloggandet eftersom jag inte orkade med att genomföra min ursprungliga idé, en pappasida på nätet. Typ detta men kanske med ett annorlunda upplägg och roligare design. Har ju vid återkommande tillfällen den senaste månaden skrivit att vi hemmapappor är hemma för att stanna, och att jag tror att fler och fler kommer inse hur underbart det är att få ta hand om sitt barn "på riktigt". Inte bara borsta tänderna på honom eller henne när man kommer hem från jobbet och sedan säga godnatt.

Jag trodde nog att det skulle finnas fler farsor som bloggar. Visst befarade jag att mammorna även här var i numerärt överläge, men att situationen skulle vara så beklämmande kunde jag inte ana. Min lista på bloglines är full av mammor, men endast två pappor finns representerade. CP pappan, Hemliga pappan. Om någon kan tipsa mig om för mig okända, men intressanta, manliga kollegor är jag ytterst tacksam.

Nu vankas panikstäd innan mamma Baloo kommer hem, annars blir det banning! Återkommer dock snart med betydligt allvarligare saker att dryfta!

9 Comments:

Blogger Miss Piggy said...

Här är en jag brukar kika på iaf;
http://familjensmeds.blogspot.com/
Tror han hade en annan karl på sin sida som han länkar till.

8:03 fm  
Anonymous Anonym said...

Pssst!Lalandakid er ej en pappa. Hint-hint.

1:05 em  
Blogger Farsan_Baloo said...

Oerhört pinsamt fel, som naturligtvis måste åtgärdas. Tack för tipset även om det ju reducerades oss farsor ytterligare

1:20 em  
Blogger Miss Piggy said...

tror det är ett släkte som börjar bli utrotningshotat..manliga bloggare.. kvotas kanske?

2:40 em  
Anonymous Anonym said...

Inte pinsamt. Roligt. Fast tråkigt att vi reducerades.

12:05 fm  
Blogger Miss Piggy said...

hmm...dök på en av er sort, för en stund sedan;
http://fralle.blogg.se/

Ha en trevlig helg!

5:36 fm  
Blogger Alex said...

jag tycker att http://mittlivsomblog.blogspot.com är bra! han har fina barn!

11:17 fm  
Anonymous Anonym said...

..eeeeh...här ser det ut som att någon har blandat ihop mig med en pappa? Kan det vara så?
Vad roligt!
Det har varit roligare om det stått kvar så jag såg det, he he.

Å andra sidan har jag ju varit pappa också, på sätt och vis.
Jag har ju varit både mamma och pappa från början.
En risk som ensamstående är:
Att man blir HSB.
Hon som bestämmer...lite jobbigt kanske när man bildar familj senare (för sambon och de eventuella andra medlemmarna)
;)

2:52 fm  
Anonymous Anonym said...

Det hade varit roligare ska det stå. Nu stavar jag fel igen, dags för lunch!

2:53 fm  

Skicka en kommentar

<< Home