Google

lördag, februari 04, 2006

Den nedåtgående trenden för farsan Baloos insamling till världens behövande är alarmerande. I förrgår gjordes toppnoteringen 0.68 dollar, men de senaste 36 timmarna har inte ett nickel klickats in. Kanske blir det bättre fart på kulorna när jag nu starkt dementerar de elaka ryktena om att cashen kommer att läggas på vin, kvinnor och sång. Sådant roar mig inte längre såvida det inte handlar om smurfhits.

Vin roar förresten verkligen inte. Byggare Bob mal på med sin slagborr mot tinningen och det ekar oroväckande i bollen. Åter igen lägger jag all skuld på herr "bag in box". Jag lever fortfarande i den verklighet att en riktig karl ska klara minst en vinare per kväll och lyckas trots återkommande försök inte ställa om till modern vinflaskevolym. Man dricker till det inte finns något kvar, sedan tillåts man däcka. När detta inträffade först klockan 04.30 i morse, utan att ordinarie uppstigningstid senareläggs, förstår ni hur jag mår.

Vän av logik må invända att det kanske är dags för en förändring av den här vanan. Det får dock vänta till imorgon för snart dundrar en barnvaktssuktande svärmor in genom dörren. Och en sådan uppenbar möjlighet till tonårsleverne kan inte missas.