Google

torsdag, februari 02, 2006

Befäste min topplacering i fjollfarseligan ytterligare efter dagens loppisbesök. 15 kronor fattigare, men en gammal klassisk blinkdocka rikare. Dockan följde dock det gamla vanliga leksaksmönstret. Kiknande kul i affären, men inte lika spännande väl hemma. Troligen krävs det att pappa lägger ner i alla fall tiondelen av investerad bollspelstid på docklek för att pojken ska fatta tycke.

Förskoleansökan är inskickad, nu gäller det bara att hålla tummarna och hoppas på plats i samma världsdel som vi bor. Det är lätt för kommunen att ge bygglov för hundratals nya villor, men inte lika snart gjort att lösa platsbristen i förskolan. Nästan så att man skulle engagera sig i kommunpolitiken så att något blir gjort.......

Det senare är faktiskt redan gjort. Tröttnade på mina ständiga ouppfyllda löften att äntligen göra rätt för mig och slog en signal till närmaste gemensamma politiska nämnare. Var det bär hän återstår att se, men valda parti har inte gjort sig känt för att ha för många sympatisörer, eller mötesdeltagare. Risken finns att karriären tar fart utan att det behöver grunda sig i eget kunnande.

Tackar och bockar för mattipsen, kan meddela att dagens carbonara inte helt föll honom i smaken. Uppenbarligen är seg bacon inte hans förstaval!

Lika uppenbart är att detta var ett bottennapp i fulbloggsträsket. Jag tar en konspaus och återkommer när fantasin vaknat ur gräddsåsdvalan!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du köper en docka till din kille. Vad köper man dito till en flicka? Jag VILL vara medveten, men det blir bara rosa&glitter ändå. What to do? Om jag hade haft en fungerande länklista hade du definitivt funnits med.

1:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home