Google

tisdag, februari 14, 2006

Det är med stor glädje jag kan lugna de läsare som i några veckor suttit hemma och oroat sig över vad som egentligen hände med den nyckelknippa som försvann från farsan Baloos vardagsrumsbord. Sent igår kväll, någon gång runt elvatiden, återfanns de nämligen under superkrullmattan. Förövaren har ännu inte erkänt men alla indicier pekar på att det åter igen handlar om husets juvenile återfallsförbrytare "unge herr Baloo".

Åklagarmyndigheten har suttit i samanträde hela natten och alldeles nyss kom deras häktningsbeslut. Den misstänte är på garanterat övertygande skäl misstänkt för nyckeltjyveri och något formellt domstolsförfarande behövs inte. Överåklagare Baloo van der Kvast yrkar på lagens strängaste straff och brottslingen döms mycket riktigt, i en summarisk rättegång, till en vecka utan sylt i gröten. Domstolen meddelar även att de i sann terroristbekämparanda fryser den dömdes tillgångar på livstid samt att de från och med nu själva ämnar disponera den månatliga insättningen från farmor Baloo.

Under åskådarnas spott och spe förs unge herr Baloo in i sitt sovrum där han nu ligger i sin spjälsäng och sonar sitt brott. Låt detta bli en läxa för alla klåfingriga ungar därute. Nyckeltjuveri lönar sig inte!

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tror nog att jag är redo att ställa upp som unge herr Baloos försvarsadvokat, frysta framtida tillgångar är inget problem, MEN ingen sylt till gröten. Dags för rättshjälp!

De små syltälskarnas försvare!

1:18 fm  
Blogger otto said...

Justitiemord! Ge pojkstackaren sylt och dra in din egen fredagsgredos istället.

1:30 fm  
Anonymous Anonym said...

Ha ha ha!
Jag var nog riktigt orolig över det här med nyckelknippan. Nu fattar jag varför jag haft sömnproblem!

Har han fått på sig en orange pyjamas? ; )

1:58 fm  
Blogger 162ochenhalv said...

kanske farsan baloo har lärt sig att man inte ska lägga nyckelknippan på bordet ;) det betyder juh otur...

*hejar på unge herr baloo*
kom an katten det svänger juh...

5:16 fm  
Blogger Alex said...

Men jag tror att jag har missat, hur gammal är unge herr Baloo?

8:07 fm  
Blogger Farsan_Baloo said...

Här fick man inte mycket till medhåll. Skönt att jag inte behöver ta hänsyn till vad vissa humanister tycker om barnbestraffning.

Unge herr är 13 månader och således straffmyndig enligt traditionell björnlagstiftning. I skrivande stund sitter han fortfarande i spjälsängen, bärandes en svartvitrandig tvångsbody.

8:38 fm  
Blogger dixi said...

Ojojoj, detta är bara början, snart knycker han nycklarna(och allt annat) precis innan ni ska dra till dagis.
Brukar ofta vara de dagarna man är försenad, och bara inte fåår komma försent.
och för att inte snacka om verktygslådan.
Ett tips sätt hänglås på den ;)

9:38 fm  
Anonymous Anonym said...

Ah, svunnen är oskuldens tid då unge herr Baloo var ungdomsbrottsling, nu ser jag fram emot att följa den förhärdade ärkeskurkens framtida karriär!

Vad blir det härnäst? Pengatvätt, urkundsförfalskning eller lite charmigt sol-och-vårande?
;)

3:36 em  
Blogger Farsan_Baloo said...

Sentenser: Jag kan meddela att jag numer drar fördel av unge herr Baloos skurkstreck. I morse välte jag en av morsans vaser så att det klirrade. Gissa vem som fick skulden....

1:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home