Google

tisdag, maj 09, 2006

Siffrorna ljuger inte, tror jag i alla fall. Allt tyder på att farsan Baloos blogg sakta men säkert håller på att självdö. Vecka efter vecka minskar besökarstatistiken. Kanske skulle man börja skriva lite mer om mode. Jag köper ju faktiskt en del kläder. Förra sommaren inhandlade jag exempelvis ett par nya shorts. Hoppas att de håller hela denna sommaren ut. Annars får jag gå i bara kallingarna.

Eller så beror det på vädret. Att bloggläsarna faktiskt inte bara sviker mig, utan även alla andra. Jag skulle föredra den förklaringen. Det är ju bara att se till sitt eget liv den senaste veckan. Utetiden har mångdubblats. Det är som CP-Pappan skriver. Att vara föräldraledig under årets varma månader är fan ingen konst. Det är bara att slänga ut en hink, några spadar och en fotboll. Sedan har traktens ungar att göra hela dagen.

Så, alla jag brukar hänga hos. Jag har inte besökt er på ett tag för att jag gör annat. Utomhus. I den riktiga världen. Den där varma ni vet. Hoppas att det också är därför ni inte hittat till mig.

5 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Ajabaja, inte kolla prestationsångestskapande statistik. Och bloggen tynar inte bort alls, jag är här och vattnar lite varje dag. Fast nu lät det som om jag revirpinkade här och det menade jag ju inte. Och inte skriver jag kommentarer heller. Men jag är här.

3:05 em  
Blogger dixi said...

Du får väl börja "bloggdroppa" så löser det sig ska du se ;)

3:44 em  
Anonymous Anonym said...

Ballou, om jag förståt et rätt så har du mest svenska läsare. Säsongen i Norden örjar ta folk från datorn och ut i friska luften. Skyll på årstiden och du kommer att förstå statistiken. Kanske skulle du satsa på en ny läsarkrets. Varför inte prova södra hemisfären?

4:02 em  
Anonymous Anonym said...

Nä du ska inte ha nån prestationsångest över bloggeriet.
Mina ögonbryn höjdes också när jag såg att statistikkurvan hade sjunkit till mindre än en fjärdedelsbesökare nån gång i helgen.
Då ställde jag mig följande frågor:
Vad f-n gör JAG härinne?
Är det bara allergiker som bloggar nuförtiden?
Varpå jag uppmanade mig själv:
Spraya näsan, svälj tabletten och UT med dig!

1:30 fm  
Blogger Lady Soul said...

Hur ser man dagliga besökare? Jag måste ha missat nåt?

2:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home