Google

måndag, juni 05, 2006

Så har även Baloo råkat ut för det hårdnande blogklimatet där kommentarerna tenderar att bli mer och mer värderande och personliga. Lyckligtvis råkar det dock vara så att det endast är glada toner som hörs. Rent utav i form av beröm. Jag vill ta tillfället i akt att tacka för de positiva reflektionerna.

Den som varken skriver om mode eller fildelning får finna sig i att föra en obemärkt tillvaro i blogtoppens bottenskikt. Men, uppskattning bör som så mycket annat värderas. Kvalitet går framför kvantitet och en personlig uppskattning är för mig värd mycket mer än hundra anonyma sidvisningar.

Jag önskar att jag hade mer tid att själv sprida glädje bland de bloggar jag faktiskt läser. Lovar att bättra mig och visa när jag varit någonstans. Och gillat det jag läst. Sommartid är dock utetid. Fotbollar ska sparkas. Gräs klippas. Sandlådor våldgästas. Grillar tändas och staket snickras.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!
Jag tycker alltid att dina texter är läs- och tänkvärda. Själv vet jag inte så mycket om bloggklimatet, men jag antar att det som det mesta annat följer samhällsklimatet i övrigt. I varje fall tycker jag att det är bra att det finns pappor som berättar om sin verklighet. För ibland buntas vi ihop till ett gäng som inte har mer ansvar för jämställdhet, barnen och familjen än John Wayne hade på sin tid. Jag tycker att bloggar som din visar på motsatsen, det finns pappor som ser, värnar och är förebilder för sina barn.

5:43 fm  
Blogger Lotten Bergman said...

Plötslig insikt:
"Den som varken skriver om mode eller fildelning får finna sig i att föra en obemärkt tillvaro i blogtoppens bottenskikt."

Låtom oss kräla tillsammans. Jag är hellre här nere än där uppe. Och förlåt för att jag kommenterar så sällan, jag läser bara och rusar vidare.

7:16 fm  
Blogger Lime said...

Jag krälar bredvid en stund.

Nu vill jag inte vara elak mot andra bloggare, men jag skulle hellre se dina bloggningar i en bok än andras som redan är publicerade i bokform.

Och då menar jag pappa-bloggare. Hillevi är hysteriskt rolig.

7:52 fm  
Blogger Thérèse said...

Jag ska också bättra mig , jag läser allt du skriver men är dålig på att kommentera. Du skriver mycket bra och läsvärt och lyckas sätt ord på dom där små sakerna alla vi småbarnsföräldrar känner igen.
Kikar man på första sidan på bloggtoppen finns det knappast någon som är läsvärd. Dom flesta bloggar som har många läsare skriver riktigt dåligt och ibland lägger dom bara ut en bild dom har snott på nätet och får 58 kommentarer.
Bloggvärlden är väl tyvärr lika ytlig som överallt annars men förr eller senare kommer en reaktion på all yta. Då kommer Solidaritetsbloggen att vara Sveriges mest lästa!

7:54 fm  
Blogger Sanna said...

Det låter som ett mycket bra löfte och jag ska definitivt göra samma sak

12:46 em  
Anonymous Anonym said...

Som sagt, sedan jag klev in på Baloo tåget så har det bara fortsatt av bara farten. Jag tycker fortfarande att Du har "en dödsskön stil, vet ja...". Må Du aldrig bli ett människobarn!

2:10 em  
Blogger dixi said...

Behövs det alltid motprestation ?

12:09 fm  
Blogger Nejma said...

Jag är ofta inne här och läser, jag "tjuvsurfar" på Thérèses länkar. *s* Men är tyvärr himla dålig på att lämna avtryck. Lovar dock bot & bättring! Jag gillar verkligen din blog, den är tänkvärd och intressant.

Hur är det med lille Baloo förresten? Jag hoppas han mår bra nu igen. Blir det fler operationer? Har han någon form av LKG? *nyfiken* Min äldste son tillbringade också mycket tid på sjukhuset, han var mycket svårt lungsjuk, så jag känner igen det du skrev om gemenskapen som finns föräldrar emellan när man går där och vankar i korridoren. Vi bodde på St Göran i 2½ månad (fast med perm på slutet) och blev oficiellt utskrivna när sonen var 3 år, så det har blivit en del vankande.

/Nejma

1:24 em  
Blogger Bloggblad said...

Jag skulle aldrig drömma om att börja skriva PK bara för att hamna i ett toppskikt.

Men - jag har märkt att färre och färre kommenterar hos andra, alltså nu menar jag inte bara hos mig, men vissa namn såg jag överallt förut - nu ser jag dem bara i deras egen blogg. Och då tappar jag lusten att läsa och kommentera hos dem. Egobloggar roar mig inte - man måste ge nåt också.

Din blogg är trevlig och rolig att läsa.

1:15 fm  
Anonymous Anonym said...

JAg läser aldrig bloggar om ytliga saker som mode och sånt ytligt,visserligen är jag intresserad av kläder men inte intresserad av att skriva el prata om det.
Håller med om att det är kul med respons på det man skriver och det finns så många himla bra och personliga bloggar som jag gärna läser och kommenterar,MEN tiden räcker inte alltid till..
Sommar är ute tid!
Jag är en sån som sitter inomhus mycket på vintern,när solen skiner och värmen kommer då vill jag vara ute och ta igen vad jag missat under vintern!

1:25 fm  

Skicka en kommentar

<< Home