Google

söndag, maj 21, 2006

Snor!

Det känns nästan mer komiskt än sorgligt. Att snoret åter igen gjort sin entre i lille Baloos näsa, strax innan operation. Det är inget konstigt med tre förkylningar på ett halvår, snarare känns det som en rimlig summa för en liten unge. Att de skall inträffa i direkt anslutning till tre operationstider är dock allt annat än rimligt. Snarare endast orimligt. Jag väljer dock att skratta istället för att gråta. Det är så Baloo hanterar de flesta av livets bekymmer. Tant björn jobbar på ett lite annat sätt. Och det är något inte ens jag lyckas skratta bort.

Om någon har en mirakelkur på att bli av med snor är jag således sjukligt intresserad. 24 timmar kvar till estimated time of nerdrogning. Oddsen är inte på vår sida. Med eller utan mirakel.

1 Comments:

Blogger Bloggblad said...

Det enda helt ofarliga är koksalt som man spolar näsan med. Antingen köper man färdigt eller kokar själv. Kan användas hur ofta som helt, är bakteriedödande och helt ofarligt för både barn och vuxna. Effektivt till tusen.

Själv har jag "drogat" mig med det i flera dagar nu. 1 dl H20 kokas med knappt ett krd salt så att det smakar som tårar. Då är det rätt. Används ljummet.

3:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home