Google

torsdag, juni 01, 2006

De blir färre och färre. Pappadagarna som är kvar. Det som kändes som en härlig evighet i augusti är på väg att ta slut. Om två veckor vid den här tiden är det över. Om man inte räknar sommarlovet då...

Det känns som att vi verkligen måste utnyttja sista tiden. Göra allt det där man tycker så bra om. Äta lunch tillsammans. Gå långpromenader. Leka i sandlådan. Sova nära. Hälsa på föräldragruppskompisarna. Ta skogspromenader. Stöka till på bibblan. Hur ska vi hinna med allt?

En längre utvärdering av min och lille Baloos tid hemma kommer naturligtvis när pappaledigheten verkligen är till ända. Kände bara att jag ville påminna mig om att göra det bästa av de återstående stunderna. Klart är redan att jag har den här bloggen att tacka för mycket. Jag har tvingats tänka efter. Reflektera. Formulera mina funderingar. Och fått respons. Det får i alla fall inte ta slut...

7 Comments:

Blogger dixi said...

Glöm inte att spara några dagar till lille baloo blir större :)

Ett tips på vägen...

10:37 fm  
Blogger Bloggblad said...

Men hallå! Du ska väl inte lämna tillbaka honom på BB när ledigheten är över? Du kommer nog att hinna gosa och leka sen med ska du se.

1:32 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är i samma situation. Visst det tar inte slut men ändå är det något nytt som smyger sig närmare.

Nu tar maken snart över stafetpinnen. Roligt för oss allihop men...

1:52 em  
Anonymous Anonym said...

Håller med dig rakt av! Det känns som man befinner sig i ett slags ingemansland... det är liksom inte meningen att man ska vara här, det är bara en speciell undansatt tid i livet. Men den är i alla fall för mig en grymt viktig break från ekorrehjulet som annars aldrig stannar upp.

1:44 fm  
Anonymous Anonym said...

Man är ju inne och kikar så ofta p ådin blogg så det var j lika bra att lägga upp en länk på bloggen... tack för en bra pappablogg!

1:51 fm  
Anonymous Anonym said...

Det samma säger jag. Jag är ofta inne och läser och har lagt in en länk till din blogg. Läs min om du vill. http://pappafunderar.blogspot.com/

4:19 fm  
Anonymous Anonym said...

Det är kul för en mamma att läsa lite pappafunderingar, i mitt fall har jag tagit ut all föräldrapenning själv...Har inte vägrat att dela med mig,det blev jag som fick ta allt..Pappan är egen företagare,50-talist osv
(ingen ursäkt,men för honom är det en ursäkt)
Jag blir så glad när pappor mer och mer VILL vara med sina barn!

6:50 fm  

Skicka en kommentar

<< Home