Google

tisdag, april 11, 2006

Utmanad av Sumpans sosseelit, Nathalie

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där? "bildl. fängsla II subst arreste-" Föga underhållande.... Nortedts engelska fickordbok

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? Självklart monitorn, om jag sträcker den rakt fram. Ett glas vitt om jag riktar handen mer västerut.

3. Vad var det senaste du såg på tv? Helvetes Jä**a hockeyn

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:Gissning: 23:15 (rätt svar 23:06)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? Nån slags teveprogram. Kanske nyheterna?

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då? Gungade och åkte lite rutschbana. Rätt kul, men plåten låter konstigt på mitten. Kanske är den inte gjord för 0,1 ton

7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen? Solidaritetsbloggen såklart

8. Vad har du på dig?En helt ofattbart äcklig morgonrock som inte sett insidan av en tvättmaskin på många år.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad? Lite mysko. Jag drömde om att jag räddade en kompis ur en bil som hamnat i sjunklera. Drömmen har sitt ursprung i att jag igår såg ett husbygge i centrala gbg där stadens lerbotten avslöjades.

10. När skrattade du senast? Absolut inte under hockeyn. Däremot under gungningen

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? Snygga reklamaffisher från os 1912, 1920, 1924, 1928, 1936 och 1948.

12. Har du sett något konstigt på sistone? Det där med leran kändes konstigt. Plus en kul bok jag snodde på kinesiska konsulatet om USA:s oförmåga att leva upp till de mänskliga rättigheterna.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?Nja. Jag gillar utmaningar men detta är lite för snuttifierat för min smak.

14. Vilken var den senaste film du såg? Minns ej

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa? Mycket, men först av allt ett hus i Karlstad!

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till. Jag har spytt efter ett åk i flumriden på Liseberg

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara? Här tillåts man vara äckligt egoistisk. Jag tänker ta möjligheten... Boltic tar SM guld nästa år

18. Tycker du om att dansa? Nej

19. George Bush? Enligt, förhoppningsvis falska, rykten skall han vara från Värmland. Det gör saken ännu värre. Fy fan!

20. Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka... Vad får hon heta? Sanna om jag får välja. Jag kommer dock inte få det.

21. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han få heta? Det håller jag hemligt.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?Ja, fast i så fall inte i nått varmt miffoland.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten? Det verkar orimligt att jag skulle komma dit. I varje fall om man går efter kyrklig aktivitet.

1 Comments:

Blogger Batbut said...

Antar att ni farit iväg nu, men tänkte iaf passa på att önska er en Guten Reise! Och så grattis förståss

12:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home