Google

onsdag, december 16, 2009

Come back-kungen

Hej igen

Kallas Come Back-kungen i fotbollslaget. Slutar på hösten och börjar igen när det börjar lukta nyklippt gräs. Samma visa varje år. Samma anledning med. Tid. Andra verkar ha så mycket mer av den varan. Jag har alltid bråttom. Men gräs luktar så gott. Någon skrev en kommentar och undrade om Baloo kommer tillbaka. Så var inte alls tanken att han skulle göra. Jag har ju inte tid. Uppskattning och gräs är dock samma sak. Eller kanske mer sant, uppskattning och gräs har samma effekt. Man kommer tillbaka...

Den här bloggvärlden har fått leva sitt liv utan mig. Har den haft det bra? När staten betalade uppehället och tiden var oändlig hängde jag med rätt hyfsat. Läste lite här och där. Kommenterade lite när lusten fanns. Någon ensam stackare gav visst ut en bok har jag för mig. Sålde den bra? Andra tycks fortfarande hänga i med föräldrabloggandet. Ungar blir ju äldre och troligen ger det upphov till ständigt nya uppslag.

Minns att bloggarens framgång mättes i antal kommentarer eller registreringar i besöksmätaren och placeringar på listor. Ju mer man tittade runt och hörde av sig till andra, ju fler hittade till ens sida. Jag gillar tävlingar men sådant hinns inte med nu. Det där med tid igen. Lägger nivån på nått inlägg då och då. Eftersom ingen vet vem jag är behöver jag ju inte skämmas för att ingen hälsar på.

På tal om att ungarna växer har mina såklart också gjort det. Snart 5 och den andra hälften så gammal. De tittar för mycket på TV, äter godis på måndagar, hämtas för sent på dagis, har redan spelat dator, somnar efter 9, svär då och då och har snart alla Star Wars-figurer från Gyllene måsens Happy Meal. Är således i mångt och mycket en rutten förälder. Mer om det i kommande poster... Nu har jag inte mer tid. Måste putsa fotbollsskorna. Till våren blir det Come Back igen.

/ Baloo

Etiketter: , ,

2 Comments:

Anonymous Mifflan said...

Yeeeeey! Så roligt. Ser fram emot att få läsa inlägg från Baloo igen!

11:27 fm  
Anonymous Mifflan said...

....nu'rå? Kom tebaks vettja :)

7:15 fm  

Skicka en kommentar

<< Home